Les i els alumnes de sisè A vam llegir una notícia que ens va deixar una mica bocabadats: l'excés de so pot causar més malalties que la contaminació ambiental!!! A partir d'aquest fet ens vam fer diferents preguntes:
- Com es mesura el so?
- Quin és el valor a partir del qual es considera que un soroll pot ser perjudicial per la salut?
- Quins llocs de l'escola són els més sorollosos?
- etc.

Ens vam engrescar molt i vam començar a planificar tota una investigació al voltant del tema de la contaminació acústica:
Ens vam posar les piles i vam començar a repartir les feines. Uns quants alumnes van fer la carta per demanar permís a l'equip directiu, doncs, per poder començar la nostra investigació cal poder moure's per l'escola.


Aquesta és la carta que van elaborar:
Bon dia,
Volem
proposar una investigació sobre el soroll que hi ha a l'escola, per veure si aquest és perjudicial per a la nostra
salut o no.
Si ens
deixeu, farem una enquesta per les classes des de 3r fins a 6è preguntant quins
llocs creuen que són els més sorollosos de l’escola. També farem cartells que
distribuirem per tota l’escola. Necessitarem el telèfon de l’escola per trucar
a l’empresa.
A més a més,
quan acabem la investigació repartirem als alumnes fulletons amb les
conseqüències per la salut i els resultats obtinguts.
Gràcies pel
vostre temps i per escoltar-nos. Ara us deixem un temps perquè ho penseu bé,
esperem amb il·lusió la vostra decisió.
Alumnes
de 6è A
Un cop hem rebut el vist i plau de l'equip directiu hem començat a moure fitxes. El 1r pas ha estat trucar a una empresa per demanar l'aparell que mesura el so: El sonòmetre! Aquest és el discurs que s'han preparat uns altres nens de la classe per a realitzar la trucada:
Trucada telefònica
Bon dia,
Truquem des de l’escola La Carpa, som els
alumnes de 6è A i estem fent un projecte per calcular els decibels de la nostra
escola. Ens podríeu deixar uns
sonòmetres? necessitaríem dos com a mínim, si us va bé.
Els necessitaríem durant un mes més o
menys. És
possible? Gràcies!
possible? Gràcies!
Explicarem la nostra investigació i demanarem que omplin, per grups, aquest document. Així podrem fer-ne un buidatge i començar la nostra investigació amb els sonòmetres, que ja han arribat!!


Tothom hi col·labora en aquest projecte, ja sigui pensant, escrivint, decorant, buscant informació...


Seguim amb el projecte:



Atentament, Jan, Mario T. i Maxim,
de l’alumnat de 6é A.
Seguim treballant la contaminació acústica. Uns quants busquem informació, altres pensem en el disseny del fulletó que entregarem als alumnes, altres estem realitzant activitats i/o experiments relacionats amb el so, altres anem escrivint al blog tot el procés:

Ja estem acabant els cartells divulgatius i
investigant algunes activitats sobre el soroll.
Com per exemple:
Encara que estiguis molt lluny o bé parlis
molt fluixet, l’altre t’escoltarà!



Mentrestant, alguns
alumnes estan fent el disseny del fulletó en què hi haurà la informació que hem
trobat i alguns consells per evitar la contaminació acústica.Llegiu-vos el fulletó, és molt interessant!

També, estem fent unes quantes coses més.
Com per exemple:
Estem calculant les mitjanes dels decibels que ens ha donat
en total.
Uns companys estan fent activitats per mesurar
la velocitat del so: Consisteix en calcular la velocitat del so quan viatja
d’un costat a un altre.
Esto si que mola!!! Se nos va la cabesa con s adivina quien soy empieza con m
ResponEliminaY luego con a y r
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaaixò promet :D
ResponEliminasi continuem aixi serem cientifics es la millor cosa del mon:)
ResponElimina:D animeubus i no feu suroll a casa que si no agafareu malalties
Anna tu sempre estarás aquet blog soc Antonio del curso pasar que ara estic a la ESO
ResponElimina